Skip to content

Depresia e serioasa, dar o tratam cu seriozitate-serios sau cu seriozitate-glumind?

Oamenii vorbesc serios si cu grija cu cei ce au semnalmentele acestei stari. Dar e nevoie de o grija grava sau putem , atenti fiind la cel in nevoie , sa adoptam o strategie in opus cu starea lor ,ce poate sparge aceasta stare?

Unii, cand simt ca mina ta este pozitiva, ca ai putea avea ca intentie sa le schimbi starea, te atentioneaza ca ei sunt mizerabili si in depresie, de parca asta este o stare premergatoare unei actiuni de salvare a umanitatii si ar fi o blasfemie sa o strici. Intentioneaza sa te forteze sa te porti cu ei ca si cu un potelan fin. Iar apropiatii unora chiar te atentioneaza:” Nu vorbi cu el/ea, e in depresie!” „Nu-l intreba nimic , ca se supara!”

Cei care acuza o astfel de stare, isi implinesc, de fapt , subconstient niste nevoie de iubire, atentie, importanta, conexiune .

Cei mai mulți dintre noi susținem că vrem să fim fericiți – să avem vieți pline de sens, să ne bucurăm de noi înșine, să experimentăm împlinirea și să împărtășim dragostea și prietenia cu alți oameni și poate cu alte specii, cum ar fi câini, pisici, păsări și altele.

Destul de ciudat, totuși, unii oameni se comportă ca și cum ar vrea doar să fie nefericiți și reușesc remarcabil să invite mizeria în viața lor, deși nu beneficiază aparent de ea, deoarece a fi nefericit nu îi ajută să-și găsească iubiți și prieteni, nu ii ajuta sa gaseasca locuri de muncă mai bune, sa castige mai mulți bani sau sa plece în vacanțe mai interesante.

Daca te grabesti sa negi inseamna ca tu care esti in stare de depresie , sau tu care ai grija de cineva in stare de depresie , ai devenit dependent de aceasta situatie. Iti aduce un beneficiu major indeplinindu-ti o nevoie esentiala pentru tine.

Intreaba te: Ce imi aduce aceasta situatie?Cui ma plang? Cine ma asculta? Ma simt important/a cand am grija de persoana X in stare de depresie? Ma conectez cu ea si simt ca exist cu un scop? Simt ca sunt important in viata lui X cand eu ma arat depresiv ? Primesc atentia de care atat am nevoie atunci cand ma plang? Daca n as mai forma starea asta, cum as fi? Daca n-as mai dadaci o astfel de persoana, ce as face, cum mi as implini ziua, viata?

Sa iesi din strea de depresie este usor daca vrei sa iesi din ea, daca te-ai saturat de ea. Daca nascocesti, pentru ca asta faci, vreun motiv sau vreo scuza pentru care tu nu poti iesi din ea, este pentru ca este activat acel pilot automat care te doreste in zona devenita familiara pentru tine. Suconstientul te simte in nevoie, tu nu ai fost atent la tine iar mintea a gasit o solutie pe pilot automat.

Poti iesi de pe acest pilot punandu-ti intrebarile de mai sus.

Mai poti afla multe despre tine intrebandu-te : Cum imi hranesc starea asta? Cum o formez? Ce imi spun? Pe ce ton? Ce cuvinte folosesc? Ce postura am? In ce circumstante imi este mai usor sa o adancesc?

Daca ai fost mult timp in aceasta stare, mai mult de cateva saptamani, daca au trecut chiar ani, sau daca ai fost educat si crescut in aceasta stare ( pentru ca depresia si anxietate pot fi predate) , atunci mintii tale ii poate fi foarte greu sa accepte ca aceasta strare se poate regla usor. Poate fi dureros sa afli ca ai stat intr-o stare negativa si dureroasa mult timp cand, de fapt, puteai sa o schimbi usor, pare jignitor pentru minte.

Asa ca, daca te incapatanezi, (pentru ca pana la urma este doar o chestie de vointa ), sa ramai in startea asta si sa-i stresezi pe cei din jurul tau, demonstarandu-le zilnic ca tu nu poti fi vindecat, uite niste idei, strategii eficiente despre cum sa ramai mizerabil in emotii si stare.

Aaaaa….si, da, nu mi spune ca tu nu stresezi pe nimeni, sigur ai o audienta, pentru ca daca ai fi in padure, singur, fara posibilitatea sa te plangi cuiva, nu ai putea sa fi niciodata in stare de depresie sau anxietate, n-ai avea audienta. Audienta nu inseamna doar rude, sau prieteni ci si pesonalul de pe o salvare, vecina X de la parter, vanzatorul de la butic, manichiurista ta sau ghinionistul care se nimereste sa astepte jumate de ora autobuzul impreuna cu tine.

Daca tu ai fi singura, s-ar activa in tine puterea magnifica pe care o ai in tine de la Creator , putere ce te ajuta sa gasesti solutii , intrepretari, reinterpretari ale unei anumite situatii, in asa fel incat tu sa capeti o stare de speranta, o motivatie de mai bine pentru ACUM ,pentru ca doar ACUM exista.

După ce am citit cu atenție rezultatele unora dintre cele mai bune creiere din profesia de terapie, am ajuns la concluzia că mizeria este o formă de artă, iar satisfacția pe care oamenii par să o găsească reflectă efortul creativ necesar pentru a o cultiva. Cu alte cuvinte, atunci când condițiile tale de viață sunt stabile, pașnice și prospere – fără războaie civile care răzbune pe străzile tale, fără foamete în masă, fără supărare din cauza sărăciei – a te face mizerabil este un meșteșug în sine, care necesită imaginație, viziune și ingeniozitate. Poate chiar da vieții un sens distinctiv.

Daca tintesti sa fii mizerabil , care sunt cele mai bune și mai dovedite tehnici pentru a face asta? Să excludem câteva modalități evidente, cum ar fi consumul de droguri, comiterea de infracțiuni, jocurile de noroc și bătaia soțului sau vecinului. Ai nevoie de finete, ai nevoie de cele care nu vor face pe nimeni să suspecteze că acționezi în mod deliberat,.Dar trebuie să te prefaci că vrei să fii fericit, ca toți ceilalți, altfel oamenii nu îți vor lua nefericirea în serios. Adevărata artă este să te comporți în moduri care să aducă mizerie, permițându-ți în același timp să pretinzi că ești o victimă nevinovată, fa asta ,în mod ideal, chiar catre oamenii de la care extragi cu forța compasiune și milă.

STARTEGII EFICIENTE PENTRU A FI , A TE SIMTI SI A RAMANE MIZERABIL

  1. Fii foarte convingator ca tu nu poti fi altfel ,ca tu nu poti fi salvat, ca asa esti tu, ca asta e realitatea ta.
  2. Dezarmeaza pe oricine ar indrazni sa sugereze o idee , nu te lasa , nu-i poti lasa sa te invinga. Cum sa indrazneasca ei sa te scoata dint-o stare la care ai muncit atat de mult ! Fii dur/a si vino cu contraargumente, sigur ai destule
  3. Daca esti in depresie, sigur ce ti s-a intamplat este unic , nimanui nu i s-a mai intamplat , nimeni nu a scapat, nu a supravietuit sau nimeni nu a gasit o solutie sa-i fie mai bine, sa gasesca motivatie chiar pentru putinul care i-a mai ramas. Ai drepate sa te simti tradata, ranita, mizerabil iremediabil ,asa ca repeta mereu ca viata pentru tine s-a terminat.
  4. Ai grija, ai aparat prea mult starea asta, asa ca nu te lasa distrasa . Nu te uita la filme de comedie pura, din nou si din nou, si din nou…e periculos, iti poate schimba starea!!!! Si asta ar fi superficial, iar tu cu depresia ta ( a ta, da, pentru ca ai adoptat-o) sunteti profunde si intelepte.
  5. Nu te uita la filme motivationale cu final implinit , frumos, plin de speranta, de energie, s-ar putea sa-ti dea un chef nebun de viata .
  6. Uita-te la cat mai multe stiri negative, despre dezastre, crime, accidente, uita-te la filme psihologice, la drame. Asculta si intreaba in jurul tau despre persoane care mor sau pierd enorm sau se imbolnavesc.
  7. Nu accepta invitatiile prietenilor sau familiei sa-i vizitezi sau sa petreceti impreuna, nu sta printre oameni veseli ….sunt niste superficili care nu inteleg lumea ta. Daca ajungi acolo , pleaca imediat, entuziasmul e molipsitor, contagios , te poti trezi brusc zambind si asta poate sa-ti strice reputatia si starea.
  8. Nu practica sporturi ca fotbal, tenis, baschet …nimic in echipa, ramai in ideile tale.
  9. Fa in mintea ta propriul regim totalitar. Exista doar realitatea pe care ti-ai format-o pana acum si nimic nou sa nu dai voie sa patrunda.
  10. Este esential sa-ti aduci aminte din nou si din nou ce ai pierdut si ce NICIODATA nu vei mai avea inapoi .
  11. Cauta din ce in ce mai multe argumente si dovezi despre viitorul sumbru pe care NIMENI nu-l cunoaste ci doar il banuieste . Este extrem de important sa-ti repeti ce cumplit va fi.
  12. Bea mult alcool mai ales seara . Dar ai grija, 1/2 pahar de vin iti poate da o stare de relaxare si bine, e periculos. Tu ai nevoie sa bei din ce in ce mai mult ,doar asa ai sanse de suparare si depresie.
  13. Mananca mult fast-food, prajit , uleios, vei fi extrem de multumita de motivele pentru care o faci. Evita fructele si legumele crude iti pot da o stare de implinire .
  14. Spune la cat mai multi prin ce treci, foloseste cuvinte groaznice, fii convingatoare ca si tu sa simti ce spui cat mai bine.
  15. Gaseste-ti toate scuzele posibile sa ramai in casa pe care o ai, mobila pe care o ai, garderoba pe care o ai. Nu-ti fa cadou nimic. E periculos sa-i dai mintii varietate si noutate, una-doua iti poate da o stare mai buna…ptiu, ptiu, ptiu, scuipa in san……si nu zambi, ai grja ca strici starea!!!!!
  16. Nu-ti zambi in oglinda, nu ai niciun motiv sa-ti privesti ochii si sa-i iubesti, îîîîîîîîh!
  17. Fii dura cu tine, jigneste-te, acuza-te , invinovateste-te, umileste-te . Fereasca sfantul sa te mangai, sa te iei in brate, sa te alinti, sa te lauzi , sa te incurajezi .
  18. Cand gresesti arde-ti cate una la glezana, da-ti cate o palma, ajuta enorm sa ramai si sa te simti mizerabil .
  19. Fii ciudoasa pe oamenii care rad sau se simt bine, strica-le starea, doar esti experta!
  20. Nu fa bucurii si surprize nimanui!!!!
  21. Adu-ti mereu aminte ca esti victima fix a celor de la care astepti compasiune si mila ! Tanjeste mereu dupa mila, provoac-o . Iti va strica stima de sine si asta e fanstastic in pastrarea unei stari de depresie.
  22. Fa-i pe oameni sa le para rau pentru tine, fa-i sa se simta vinovati pentru starea ta sau pentru starea lor de bine. Asta da, putere!!!!!
  23. Fa-i pe toti sa se poarte cu manusi cu tine, tine-i la respect , nu cumva sa-ti indulceasca starea mizera.
  24. Fii mizerabil, astfel stii ca nimic bun nu poate sa se intample si astfel nu poti fi dezamagit.
  25. Fie-ti frica, foarte frica de pierderile economice , concentreaza-te pe ele, ramai panicat.
  26. Plange-te in continuu ca ai sa ramai fara bani, plange-te de preturi.
  27. Nu-ti schimba job-ul care nu ti place, n-ai sa mai gasesti niciodata de lucru.
  28. Ramai in relatia mizera in care esti , fa ce ai facut si pana acum , nu schimba nimic in comportamentul tau . Altul mai bun nu exista, nu poti tu avea, nu exista pe tot globul si nici nu meriti, nu ?
  29. Fii si comporta-te mereu plictisita ,totul este predictibil, viata nu are surprize placute, toate femeile/ barbatii sunt la fel, toti vor acelasi lucru bani/sex. Nimeni nu merita atentia ta.
  30. Inseala! Nu poti avea parte de aventura intr-o relatie asa ca singura varianta este sa inseli.
  31. Cumpara obsesiv, mananca obsesiv , incepe discutii fara rost cu copiii, cu prietenii, cu sotul….fa-i pe toti sa te ocoleasca si da vina pe ei . Hahahahahaha!!!!…tu n ai voie sa razi!!
  32. Nu chema pe nimeni in vizita , nu initia nimic, fii ambiguu, refuza cat mai mult …asa pari interesant chiar daca ramai singur…doar e tot ce vrei, nu ?
  33. Razbuna-te pe noul /noua partener pe care il/o ai pentru tot ce ti-au facut toti barbatii/femeile de pana la el/ea . Pune-i tacit in carca toate posibilele comportamente pe care ceilalti le au avut si fii prevazator si cu garda atat de sus , incat sa nu ajunga la tine.
  34. Fii zgarcit si avar cu tine si cu ceilati, activeaza-ti fricile si ramai cu si in ele: Poate se profita de mine, Poate raman fara bani , Poate supraevaluez o persoana sau o actiune sau un produs. Mai bine ramai cu pofte decat sa risti ceva!

Uuuuu, am gasit 34 de idei. Tu cate ai gasit pana sa citesti acest articol? Le bifai pe toate?
Asta da ajutor, nu ?

Uite si niste teme pentru a ma asigura ca vei pastra starea asta toata viata, doar tii mult la ea.

  1. Stai pe un scaun confortabil, închide ochii și, timp de 15 minute, mediteaza la toate lucrurile pe care le poti pierde: slujba, casa, economiile și așa mai departe. Apoi gândeste-te cum ai trăi într-un adăpost pentru cei fără adăpost.
  2. Forțeaza-te să vizionezi ore întregi de programe TV reality fără efort pentru mintea ta în fiecare zi și să citeste numai tabloide nestimulante care te lasă să te simțiți fără suflet. Evită literatura, arta și nu ține pasul cu actualitatea.
  3. Notează 10 situații care te fac anxioasa, deprimata sau distrasa. O dată pe săptămână, alege o singură situație care iti provoacă anxietate și foloseste-o pentru a intra în panică timp de cel puțin 15 minute.
  4. Notează 20 de mesaje text enervante pe care le-ai putea trimite unui partener romantic. Păstreaza o listă de ranchiună și adaug-o zilnic.
  5. Enumera numele a cinci rude sau prieteni. Pentru fiecare, notează ceva ce au făcut sau spus în trecutul recent care dovedește ca sunt la fel de interesați să-ți adauge suferința si azi si cat esti de indreptatita sa te simti mizerabil si in depresie.
  6. Gândește-te la toate lucrurile pe care le-ai făcut pentru alții în trecut și care nu au fost răsplătite. Gândește-te la felul în care toți cei din jurul tău încearcă să ia de la tine. Acum enumera trei lucruri pe care le-ai putea face și care te-ar face să arăți altruist, aducându-ți în același timp câștig personal, social sau profesional.
  7. Fa o listă cu toate lucrurile pentru care ai putea fi recunoscătoare. Lângă fiecare articol, notează de ce nu ești. Imaginează-ți ce e mai rău. Când te gândești la viitor, imaginează-ți cel mai rău scenariu posibil. Este important să fii pregătita pentru orice posibil dezastru sau tragedie și să fii nefericita preventiv. Gândeste-te la posibilități: atacuri teroriste, dezastre naturale, boli fatale, tulpina 20 de COVID , accidente oribile, recolte greșite, copilul tau nu este admis la bac, etc, fii creativa.
  8. Fa câteva cercetări despre ce dezastre naturale sau provocate de om ar putea avea loc în zona ta, cum ar fi cutremure, inundații, scurgeri de centrale nucleare, focare de rabie, pandemie noua. Concentreaza-te asupra acestor lucruri cel puțin o oră pe zi.
  9. Sună-l pe unul dintre părinții tăi și spune-i că tocmai ți-ai amintit de ceva oribil pe care l-a făcut când erai copil și asigură-te că înțelege cât de groaznic te-a făcut să te simți și că încă suferi de asta.
  10. O dată pe săptămână, angajeaza-te într-o activitate care ar trebui să fie plăcută, dar fă-o în timp ce te gândești cât de inutilă este. Cu alte cuvinte, concentreaza-te pe eliminarea oricărui sentiment de plăcere din activitatea plăcută.
  11. Acceseaza site-urile de întâlniri online și vezi câte alegeri proaste poti găsi într-o după-amiază. Fa eforturi pentru a întâlni acești oameni. Este bine dacă site-ul de întâlniri percepe o mulțime de bani, deoarece asta înseamnă că vei fi înfometat și sărac emoțional.
  12. Fa-ti abonament pe viata pe site-urile de intalniri , asa poti avea si un discount , si intalneste-te in fiecare saptamana cu altcineva, iubirea este supraevaluata iar sexul e tot ce sufletul are nevoie.

Tocmai ti-am dat 12 teme pentru a ramane nefericit si mizerabil. Nu trebuie să le faci pe fiecare, dar dacă reușesti sa faci patru sau cinci, asigura-te că te certi în mod regulat pentru că nu ai bifat întreaga listă.

Dacă te găsești în sesiune cu un terapeut – pentru că cineva caruia inca ii pasa te-a păcălit să mergi – asigură-te că mizeria ta pare cronica. Dacă terapeutul te luminează în vreun fel sau te învață tehnici minte-corp pentru a-ti liniști mintea anxioasă, asigura-te că acaparezi conversația și vorbesti despre visele tale pline de mizerie din noaptea precedentă. Dacă terapeutul este priceput în analiza viselor, începe rapid să te plângi de costul terapiei în sine.

În cele din urmă, terapeutul este inamicul tău atunci când încearcă să mature mizeria din viata ta. Așa că fugi cât mai curând posibil.

Textul de mai sus nu este menit sa ia in batjocura starea de depresie care poate fi un subiect extrem de serios . Am fost intr o astfel de stare si am schimbat o doar cu glume . Ii dadusem un nume , iar atunci cand aparea intrebam in gluma: Ce faci X( n-am sa va spun numele, hahaha) , te ai plictisit si ai iesit la suprafata, ia sa-ti dau ceva de facut!

Textul e menit sa te trezeasca si sa vezi penibilul din spatele atitudinii tale, pentru ca mintea si corpul nostru sunt fabulos create si se pot vindeca de orice atata vreme cat exista vointa, atata vreme cat tu te-ai saturat de punctul in care esti , atata vreme cat ai credinta ca se poate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *